Base de données sur les brevets canadiens / Sommaire du brevet 2896093 

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Disponibilité de l'Abrégé et des Revendications

L'apparition de différences dans le texte et l'image des Revendications et de l'Abrégé dépend du moment auquel le document est publié. Les textes des Revendications et de l'Abrégé sont affichés :

  • lorsque la demande peut être examinée par le public;
  • lorsque le brevet est émis (délivrance).
(12) Demande de brevet: (11) CA 2896093
(54) Titre français: DOUILLE A CONTROLE DE COUPLE DE TYPE BOGIE POUR UN ENTRAINEMENT PAR LE HAUT
(54) Titre anglais: BOGEY STYLE TORQUE BUSHING FOR TOP DRIVE
(51) Classification internationale des brevets (CIB):
  • E21B 3/02 (2006.01)
  • E21B 15/00 (2006.01)
  • E21B 19/02 (2006.01)
(72) Inventeurs (Pays):
  • YAJURE, EDGAR FERNANDO (Canada)
  • BOWLEY, RYAN THOMAS (Canada)
(73) Titulaires (Pays):
  • TESCO CORPORATION (Etats-Unis d'Amérique)
(71) Demandeurs (Pays):
  • TESCO CORPORATION (Etats-Unis d'Amérique)
(74) Agent: BORDEN LADNER GERVAIS LLP
(45) Délivré:
(86) Date de dépôt PCT: 2013-12-24
(87) Date de publication PCT: 2014-07-03
Requête d’examen: 2015-06-19
(30) Licence disponible: S.O.
(30) Langue des documents déposés: Anglais

(30) Données de priorité de la demande:
Numéro de la demande Pays Date
61/746,873 Etats-Unis d'Amérique 2012-12-28
14/138,658 Etats-Unis d'Amérique 2013-12-23

Abrégé français

La présente invention se rapporte, dans des modes de réalisation, à un système d'entraînement par le haut qui comprend un entraînement par le haut, un châssis de bogie, l'entraînement par le haut étant couplé au châssis de bogie, une douille supérieure couplant le châssis de bogie à un dispositif de guidage de couple, et une douille inférieure couplant le châssis de bogie au dispositif de guidage de couple, les douilles supérieure et inférieure étant configurées pour se déplacer le long du dispositif de guidage de couple.


Abrégé anglais

Present embodiments are directed to a top drive system having a top drive, a bogey chassis, wherein the top drive is coupled with the bogey chassis, an upper bushing coupling the bogey chassis to a torque track, and a lower bushing coupling the bogey chassis to the torque track, wherein the upper and lower bushings are configured to translate along the torque track.


Note : Les revendications sont présentées dans la langue officielle dans laquelle elles ont été soumises.


CLAIMS:

1. A top drive system, comprising:
a top drive;
a bogey chassis, wherein the top drive is coupled the bogey chassis;
an upper bushing coupling the bogey chassis to a torque track; and
a lower bushing coupling the bogey chassis to the torque track,
wherein the upper and lower bushings are configured to translate along the
torque track.
2. The system of claim 1, wherein the bogey chassis is coupled to the upper

bushing by a first pin at approximately an axial midpoint of the upper
bushing.
3. The system of claim 2, wherein bogey chassis is coupled to the lower
bushing by a second pin at approximately an axial midpoint of the lower
bushing.
4. The system of claim 2, wherein the bogey chassis comprises an adjustment

mechanism comprising an adjustment pin threadably coupled to the bogey chassis
and
configured to engage with the first pin.
5. The system of claim 4, wherein rotation of the adjustment pin adjusts
the
vertical orientation of a central member of the bogey chassis relative to the
torque track,
wherein the central member of the bogey chassis is fixed to the top drive.
6. The system of claim 1, wherein the top drive is coupled to the bogey
chassis by a plurality of pivoting arms, wherein the plurality of pivoting
arms is
configured to rotate and laterally extend the top drive from the torque track.
7. The system of claim 6, wherein rotation of the plurality of pivoting
arms is
actuated by a plurality of hydraulic cylinders.

12


8. The system of claim 1, wherein each of the upper bushing and lower
bushing comprises a plurality of rollers configured to reduce friction between
the upper
bushing and the lower bushing and the torque track.
9. The system of claim 1, wherein a first vertical distance between the top

drive and the upper bushing is greater than a second vertical distance between
the top
drive and the lower bushing.
10. The system of claim 1, wherein a single pinned connection couples the
top
drive, the bogey chassis, and the lower bushing.
11. The system of claim 1, comprising a center of gravity of the top drive,

wherein the center of gravity is offset from an axis of a hanging load of the
top drive.
12. A system, comprising:
a torque bushing system configured to be coupled to a top drive
comprising a first bushing and a second bushing; and
a torque track system,
wherein the torque bushing system is configured to absorb an overturning
moment acting on the top drive and apply resulting linear forces to the torque
track
system.
13. The system of claim 12, wherein the overturning moment is generated by
a center of gravity of the top drive that is offset from an axis of a hanging
load of the top
drive.
14. The system of claim 12, wherein the torque bushing system comprises a
bogey chassis coupled to the top drive, an upper bushing coupling the bogey
chassis to
the torque track, and a lower bushing coupling the bogey chassis to the torque
track.

13

15. The system of claim 14, wherein the top drive is fixed to the bogey
chassis
with a plurality of pins.
16. The system of claim 14, wherein the upper bushing is coupled to the
bogey chassis by a first pin at an approximate axial midpoint of the upper
bushing, and
the lower bushing is coupled to the bogey chassis by a second pin at an
approximate axial
midpoint of the lower bushing.
17. The system of claim 12, wherein the torque bushing system comprises a
leveling system configured to adjust the levelness of the top drive, wherein
the leveling
system comprises an adjustable pin and rotating of the adjustable pin adjusts
the vertical
orientation of a central member of the bogey chassis coupled to the top drive.
18. The system of claim 12, wherein the torque bushing system comprises a
lateral extension system configured to adjust a lateral distance between the
top drive and
the torque track system, wherein the lateral extension system comprises a
plurality of
pivoting arms coupled between the top drive system and the torque bushing
system.
19. A method, comprising:
suspending a top drive system with a torque bushing system;
applying an overturning moment to the top drive system; and
applying resulting linear forces to a torque track system using first and
second bushings of the torque bushing system to counterbalance the overturning
moment.
20. The method of claim 19, comprising adjusting a lateral distance between

the top drive system and the torque track system with a plurality of pivoting
arms coupled
to the top drive system and the torque bushing system.
14

21. The method of claim 19, comprising adjusting a levelness of the top
drive
system with an adjustment mechanism of the torque bushing system.


Une figure unique qui représente un dessin illustrant l’invention.

Pour une meilleure compréhension de l’état de la demande ou brevet qui figure sur cette page, la rubrique Mise en garde , et les descriptions de Brevet , États administratifs , Taxes périodiques et Historique des paiements devraient être consultées.

États admin

Titre Date
(86) Date de dépôt PCT 2013-12-24
(87) Date de publication PCT 2014-07-03
(85) Entrée nationale 2015-06-19
Requête d'examen 2015-06-19

Taxes périodiques

Description Date Montant
Dernier paiement 2016-12-01 100,00 $
Prochain paiement si taxe applicable aux petites entités 2017-12-27 50,00 $
Prochain paiement si taxe générale 2017-12-27 100,00 $

Avis : Si le paiement en totalité n’a pas été reçu au plus tard à la date indiquée, une taxe supplémentaire peut être imposée, soit une des taxes suivantes :

  • taxe de rétablissement prévue à l’article 7 de l’annexe II des Règles sur les brevets ;
  • taxe pour paiement en souffrance prévue à l’article 22.1 de l’annexe II des Règles sur les brevets ; ou
  • surtaxe pour paiement en souffrance prévue aux articles 31 et 32 de l’annexe II des Règles sur les brevets.

Historique des paiements

Type de taxes Anniversaire Échéance Montant payé Date payée
Requête d'examen 800,00 $ 2015-06-19
Dépôt 400,00 $ 2015-06-19
Taxe périodique - Demande - nouvelle loi 2 2015-12-24 100,00 $ 2015-12-02
Taxe périodique - Demande - nouvelle loi 3 2016-12-28 100,00 $ 2016-12-01

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Description du
Document
Date
(yyyy-mm-dd)
Nombre de pages Taille de l’image (Ko)
Abrégé 2015-06-19 2 76
Revendications 2015-06-19 4 104
Dessins 2015-06-19 11 199
Description 2015-06-19 11 491
Dessins représentatifs 2015-07-10 1 13
Page couverture 2015-08-03 1 44
Description 2016-11-09 11 488
Revendications 2016-11-09 3 80
Rapport de recherche internationale 2015-06-19 2 68
Déclaration 2015-06-19 3 49
Demande d'entrée en phase nationale 2015-06-19 5 95
R30(2) Requête de l'examinateur 2016-05-11 3 230
Modification 2016-11-09 15 689
R30(2) Requête de l'examinateur 2017-02-07 3 167
Modification 2017-08-04 8 227
Revendications 2017-08-04 3 75