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Sommaire du brevet 2741785 

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Disponibilité de l'Abrégé et des Revendications

L'apparition de différences dans le texte et l'image des Revendications et de l'Abrégé dépend du moment auquel le document est publié. Les textes des Revendications et de l'Abrégé sont affichés :

  • lorsque la demande peut être examinée par le public;
  • lorsque le brevet est émis (délivrance).
(12) Brevet: (11) CA 2741785
(54) Titre français: COMMENT PRODUIRE DES ESSENCES SYNTHETIQUES OU DES DIESELS SYNTHETIQUES EN N'UTILISANT QUE DU GAZ NATURAL COMME MATIERE BRUTE
(54) Titre anglais: HOW TO PRODUCE SYNTHETIC GASOLINES OR SYNTHETIC DIESELS USING ONLY NATURAL GAS AS RAW MATERIAL
Statut: Périmé et au-delà du délai pour l’annulation
Données bibliographiques
Abrégés

Abrégé français

Mon procédé ne convertit pas le gaz naturel en gaz naturel comprimé, ne convertit pas le gaz naturel en gaz naturel liquéfié, mais fait appel à deux nouvelles équations chimiques permettant de convertir le gaz naturel en essences synthétiques ou en diesels synthétiques. Après production de CO grâce à une technique de combustion partielle, mon procédé améliore le procédé Fischer- Tropsch, cela en remplaçant le H2 par du CH4, suivant deux nouvelles équations chimiques, et en ajoutant du sel (NaCl) à un catalyseur à base de fer (FeO) ou à n'importe quel autre catalyseur capable de générer des hydrocarbures. Au lieu de produire une vaste gamme d'hydrocarbures synthétiques comme le font les autres procédés, le mien ne génère que des essences synthétiques selon l'équation 5 CH4 + 2 CO = C7H16 + 2 H2O, ou que des diesels synthétiques selon l'équation 11CH4 + 5 CO = C16H34 + 5 H2O, cela grâce à l'addition de sel à un catalyseur à base de fer ou à n'importe quel autre catalyseur. Nul raffinage n'est nécessaire. Comme le gaz naturel est l'hydrocarbure le plus propre, mon procédé permet de produire des essences ou des diesels synthétiques propres. Comme le prix du gaz naturel est très faible, mon procédé permet de produire des essences ou des diesels synthétiques propres à très faible coût.


Abrégé anglais

My process does not convert natural gas into compressed natural gas, does not convert natural gas into liquified natural gas but uses 2 new chemical formulas to convert natural gas into synthetic gasolines or into synthetic diesels. After producing CO through a technology of partial combustion, my process improves Fischer Tropsch process using CH4 instead of H2, following 2 new chemical equations and adding salt (NaCl) to an iron (FeO) catalyst or to any other catalyst capable of generating hydrocarbons. Instead of producing a large variety of synthetic hydrocarbons like other processes do, my process delivers only synthetic gasolines following 5 CH4 + 2 CO = C7H16 + 2 H2O or only synthetic diesels following 11CH4 + 5 CO = C16H34 + 5 H2O thanks to the addition of salt to an iron catalyst or to any other catalyst. No oil refining needed. Because natural gas is the cleanest hydrocarbon, my process produces clean synthetic gasolines or clean synthetic diesels. Because the prices of natural gas are very low, my process produces clean synthetic gasolines or clean synthetic diesels at very low costs.

Revendications

Note : Les revendications sont présentées dans la langue officielle dans laquelle elles ont été soumises.


CLAIMS
The embodiments of the invention in which an exclusive property or privilege
is claimed are
defined as follows:
1- A process for producing synthetic gasolines by the reaction of 59% methane,
CH4,
with 41% carbon monoxide, CO, in the presence of a catalyst being made up of
about 2/3 of
crushed salt, NaCl, and of about 1/3 of crushed iron, FeO, caracterised by the
circulation of
methane, CH4, and carbon monoxide, CO, in the presence of this iron+salt, 1/3
FeO + 2/3
NaCl, catalyst at a constant temperature of about 300°C. -
350°C., at a constant pressure of
about 450-500 p.s.i.
2- A process for producing synthetic diesels by the reaction of 56% methane,
CH4,
with 44% carbon monoxide, CO, in the presence of a catalyst being made up of
about 2/3
of crushed salt; NaCl, and of about 1/3 of crushed iron, FeO, caracterised by
the circulation of
methane, CH4, and carbon monoxide, CO, in the presence of this iron+salt, 1/3
FeO + 2/3
NaCl, catalyst at a constant temperature of about 200°C. -
250°C., at a constant pressure of
about 450-500 p.s.i.
3- A process for producing carbon monoxide, CO, and hydrogen gas, H2, by the
partial combustion of 50% methane, CH4, with 50% oxygen gas, O2, caracterised
by the
circulation of 50% methane, CH4, and 50% oxygen gas, O2, in a vacuum chamber.
-4-

Description

Note : Les descriptions sont présentées dans la langue officielle dans laquelle elles ont été soumises.


CA 02741785 2011-05-24
HOW TO PRODUCE SYNTHETIC GASOLINES OR SYNTHETIC DIESELS USING ONLY NATURAL
GAS AS RAW MATERIAL.
FIELD OF THE INVENTION
The present invention is directed to a process for producing synthetic
hydrocarbons
from methane, in particular, to a process for producing synthetic gasolines or
synthetic
diesels from methane through catalytic hydrogenation.
BACKGROUND OF THE INVENTION
Converting carbon monoxide into synthetic hydrocarbon through catalytic
hydrogenation is a
process invented by Mr. Fischer and Mr. Tropsch in 1925. Fischer-Tropsch
produced a real
industrial synthesis of hydrocarbons and oils under normal pressure with a
cobalt catalyst
and thorine. These processes were improved in 1930 and during world war 2
using nickel and
nickel-cobalt catalyst. Many companies improved the F-T process since then,
using costly
alloy catalysts without succeeding to eliminate problems of instability,
effectiveness,
profitability and necessity of refining. Adding sait, NaCl, to an iron
catalyst or to a nickel
catalyst solves part of these problems. See C.I.P.O no. 2,459,847 and C.I.P.O
no. 2,410,760.
About ail F-T processes produce a large variety of hydrocarbons. This is why
the necessity of
refining stands. I discovered a process for producing specific synthetic
gasolines or specific
synthetic diesels eliminating the necessity of refining.

CA 02741785 2011-05-24
SUMMARY
We can divide hydrocarbons in 3 groups: 1) small numbers of carbons =
CH4 to C4H10 natural gales... 2) medium numbers of carbons = C5H12 to C10H22
gasoiines... 3) large numbers of carbons = C13H28 to C19H40 diesels. If we
compress or
Iiquefy natural gases, we keep the same numbers of carbons. To produce
gasolines or diesels
using oniy natural gas (CH4), we must convert hydrocarbons with small numbers
of carbons
into hydrocarbons with medium or large numbers of carbons. In order to convert
naturel gas
into specific synthetic gasolines or specific synthetic diesels, we must use
specific synthesis
gas containing specific proportion of CH4.
The Fischer-Tropsch process uses a synthesis gas (H2 + CO) to produce
hydrocarbons following these proportions:
15 H2 (14%) + 7 CO (86%) = C7H16 (44%) + 7 H2O (56%). With any temperature,
with
any pressure or with any catalyst, the same proportions of the synthesis gas
(14% H2 + 86% CO) produces all groups of hydrocarbons, not only C7H16, even if
we add
sait (NaCI) to cataiysts. I discovered that if we remove H2 and use CH4
instead, we get a
new synthesis gas with specific properties. The synthesis gas (H2 + CO) in the
F-T formula
becomes (CH4 + CO). With a new synthesis gas containing 59% CH4 + 41%CO, we
produce
only a "medium number" group of hydrocarbons (gasolines). With a new synthesis
gas
containing 56% CH4 + 44% CO, we produce only a "targe number" group of
hydrocarbons
(diesels). Adding sait (NaCl) to the iron catalyst, or to any other metai
catalyst we may use,
is stiii essentiel because chlorine opens chemical chains extracting H2 from
CH4 and sodium
prevents crystais of oxygen from covering the iron catalyst, aiming chemical
reactions
towards production of a specific group of hydrocarbons. Doing so, the chemisai
equation to
produce synthetic gasolines:
CH4 (59%) + 2 CO (41%) = C7H16 (73% synthetic gasolines) + 2 H2O (27%)
Doing so, the chemical equation to produce synthetic diesels:
11 CH4 (56%) + 5 CO (44%) = C16H34 (72% synthetic diesels) + 5 H2O (28%).
"How to produce gasolines or diesels using only natural gas" also means that
we
must find a synthesis gas to produce CO. I discovered that we can produce CO
through
partial combustion of a synthesis gas having the exact proportions of 50% CH4
+ 50% 02.
We bum this synthesis gas in vacuum to produce 87% CO and 13% H2. We separate
CO
from H2 and we combine this CO to CH4 in order to have synthesis gases
descrived above.
-a-

CA 02741785 2011-05-24
DETAILED DESCRIPTION
Production of CO with 0114
In a vacuum, bum 50% CH4 with 50% 02 following this chimical equation:
CH4 (50%) + 1/2 02 (50%) = CO (87%) + H2 (13%)
Separate CO from H2.
Prepararlon of synthesis gases
Mix 59% of CH4 with 41% of CO for the production of gasolines.
Mix 56% of CH4 with 44% of CO for the production of diesels.
Production of gasolines
Foibw this dlemical equation: 59% CH4 + 41% CO = 73% gasolines + 27% H2O
Temperatures = 300 C - 350 C preferably 330 C.
Pressures = 450 p.s.i. - 500 p.s.i. preferably not lover than 450 p.s.i.
Catalysts = mix iron catalyst (Fe or FeO) with sait catalyst (NaC I),
preferably 2 or 3 times
more sait than iron.
Other "generating hydrocarbon" catalyst like nickel or cobalt mixed with sait
do
the work.
Lenght = as long as the inters pressure is decreasing and stabih¾ed.
When the interior pressure has finished decreasing = chemical reactions have
finished.
Separate gasolines from water.
Production of diesels
Foilow this chemical equation: 56% CH4 + 44% CO = 72% diesels + 28% H2O
Temperatures = 200 C - 250 C preferably 230 C.
Pressures = 450 p.s.i. - 500 p.s.i. preferably not iower Chan 450 p.s.i.
Catalysts = mix iron catalyst (Fe or FeO) with sait catalyst (Nad), preferabiy
2 or 3 times
more salit than iron.
Other "generating hydrocarbon" catalysts like nickel or cobalt mixed with sait
do
the work.
Length = as long as the interior pressure is decreasing and stabilized.
When the Interlor pressure has finished decreasing = chemicai reactions have
finished.
Separate diesels from water.
_3-

Dessin représentatif

Désolé, le dessin représentatif concernant le document de brevet no 2741785 est introuvable.

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Description Date
Le délai pour l'annulation est expiré 2022-03-01
Inactive : Lettre officielle 2021-10-21
Inactive : Lettre officielle 2021-10-21
Inactive : Lettre officielle 2021-10-21
Inactive : Lettre officielle 2021-10-21
Requête visant le maintien en état reçue 2021-09-20
Inactive : Correspondance - TME 2021-08-26
Inactive : Lettre officielle 2021-08-12
Requête visant le maintien en état reçue 2021-07-16
Lettre envoyée 2021-05-25
Inactive : Correspondance - TME 2021-04-09
Lettre envoyée 2021-03-01
Requête visant le maintien en état reçue 2020-11-02
Lettre envoyée 2020-08-31
Inactive : COVID 19 - Délai prolongé 2020-08-19
Inactive : COVID 19 - Délai prolongé 2020-08-06
Inactive : COVID 19 - Délai prolongé 2020-07-16
Inactive : COVID 19 - Délai prolongé 2020-07-02
Inactive : COVID 19 - Délai prolongé 2020-06-10
Inactive : COVID 19 - Délai prolongé 2020-05-28
Inactive : COVID 19 - Délai prolongé 2020-05-14
Représentant commun nommé 2019-10-30
Représentant commun nommé 2019-10-30
Requête visant le maintien en état reçue 2019-03-11
Requête visant le maintien en état reçue 2018-03-12
Requête visant le maintien en état reçue 2017-03-13
Requête visant le maintien en état reçue 2016-03-10
Requête visant le maintien en état reçue 2015-03-13
Requête visant le maintien en état reçue 2014-03-13
Requête visant le maintien en état reçue 2013-03-11
Accordé par délivrance 2012-07-03
Inactive : Page couverture publiée 2012-07-02
Inactive : Taxe finale reçue 2012-04-13
Préoctroi 2012-04-13
Demande de publication de la disponibilité d'une licence 2012-04-13
Un avis d'acceptation est envoyé 2012-03-28
Lettre envoyée 2012-03-28
Un avis d'acceptation est envoyé 2012-03-28
Inactive : Approuvée aux fins d'acceptation (AFA) 2012-03-26
Avancement de l'examen jugé conforme - verte 2012-02-21
Lettre envoyée 2012-02-21
Inactive : Avancement d'examen (OS) 2012-02-17
Demande publiée (accessible au public) 2011-11-29
Inactive : Page couverture publiée 2011-11-28
Inactive : Lettre officielle 2011-10-04
Lettre envoyée 2011-10-04
Accessibilité au public anticipée demandée 2011-09-19
Exigences pour une requête d'examen - jugée conforme 2011-09-19
Toutes les exigences pour l'examen - jugée conforme 2011-09-19
Requête d'examen reçue 2011-09-19
Inactive : CIB en 1re position 2011-07-13
Inactive : CIB attribuée 2011-07-13
Inactive : CIB attribuée 2011-07-13
Demande reçue - nationale ordinaire 2011-06-15
Inactive : Lettre officielle 2011-06-15
Inactive : Certificat de dépôt - Sans RE (Français) 2011-06-15
Déclaration du statut de petite entité jugée conforme 2011-05-24

Historique d'abandonnement

Il n'y a pas d'historique d'abandonnement

Historique des taxes

Type de taxes Anniversaire Échéance Date payée
Taxe pour le dépôt - petite 2011-05-24
Requête d'examen - petite 2011-09-19
Taxe finale - petite 2012-04-13
TM (brevet, 2e anniv.) - petite 2013-05-24 2013-03-11
TM (brevet, 3e anniv.) - petite 2014-05-26 2014-03-13
TM (brevet, 4e anniv.) - petite 2015-05-25 2015-03-13
TM (brevet, 5e anniv.) - petite 2016-05-24 2016-03-10
TM (brevet, 6e anniv.) - petite 2017-05-24 2017-03-13
TM (brevet, 7e anniv.) - petite 2018-05-24 2018-03-12
TM (brevet, 8e anniv.) - petite 2019-05-24 2019-03-11
Titulaires au dossier

Les titulaires actuels et antérieures au dossier sont affichés en ordre alphabétique.

Titulaires actuels au dossier
ROBERT GAGNON
Titulaires antérieures au dossier
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Documents

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Description du
Document 
Date
(aaaa-mm-jj) 
Nombre de pages   Taille de l'image (Ko) 
Abrégé 2011-05-23 1 26
Revendications 2011-05-23 1 29
Description 2011-05-23 3 120
Certificat de dépôt (français) 2011-06-14 1 157
Accusé de réception de la requête d'examen 2011-10-03 1 176
Avis du commissaire - Demande jugée acceptable 2012-03-27 1 163
Avis de rappel: Taxes de maintien 2013-02-25 1 120
Avis de rappel: Taxes de maintien 2014-02-24 1 121
Avis de rappel: Taxes de maintien 2015-02-24 1 120
Avis de rappel: Taxes de maintien 2016-02-24 1 119
Avis de rappel: Taxes de maintien 2017-02-26 1 120
Avis de rappel: Taxes de maintien 2018-02-26 1 120
Avis de rappel: Taxes de maintien 2019-02-25 1 118
Avis du commissaire - Non-paiement de la taxe pour le maintien en état des droits conférés par un brevet 2020-10-18 1 549
Courtoisie - Brevet réputé périmé 2021-03-28 1 540
Avis du commissaire - Non-paiement de la taxe pour le maintien en état des droits conférés par un brevet 2021-07-05 1 553
Correspondance 2011-06-14 1 16
Correspondance 2011-09-18 2 51
Correspondance 2011-10-03 1 16
Correspondance 2012-04-12 2 121
Taxes 2013-03-10 2 87
Taxes 2014-03-12 1 17
Taxes 2015-03-12 2 93
Paiement de taxe périodique 2016-03-09 2 94
Paiement de taxe périodique 2017-03-12 2 86
Paiement de taxe périodique 2018-03-11 1 17
Paiement de taxe périodique 2019-03-10 2 91
Paiement de taxe périodique 2020-11-01 2 235
Paiement de taxe périodique 2021-07-15 2 288
Courtoisie - Lettre du bureau 2021-08-11 2 200
Correspondance taxe de maintien 2021-08-25 4 241
Paiement de taxe périodique 2021-09-19 1 51
Courtoisie - Lettre du bureau 2021-10-20 1 172
Courtoisie - Lettre du bureau 2021-10-20 2 211
Courtoisie - Lettre du bureau 2021-10-20 1 171
Courtoisie - Lettre du bureau 2021-10-20 2 211
Courtoisie - Lettre du bureau 2021-10-20 2 203